När kunden har bokat sin resa så ser vi på Operations till att kunden får hjälp och support i den händelse man vill ändra eller uppdatera något i bokningen eller i den händelse som flygbolaget eller andra aktörer gör justeringar i bokningen.
Vi erbjuder support via mail, telefon och chat till våra kunder som bokat sin resa via ticket.dk och ticket.fi eller via vårt varumärke Airngo som i dagsläget finns i 10 länder. Vi svarar på frågor och hjälper till med bokning av sittplats, bagage, mat eller någon annan tilläggsprodukt som kunden har önskemål om.
För samtliga bokningar som gjorts online ansvarar vi också för all backofficehantering och att våra ekonomiska avstämningar är korrekta.
Vi arbetar proaktivt med att göra vårt eget arbete så effektivt och enkelt som möjligt och samtidigt bli ännu tydligare i vår kommunikation till våra kunder. Varje individ får ta ett stort eget ansvar och får även utrymme att arbeta med andra projekt vid sidan av. En viktig del i vårt arbete är också samarbetet med kollegorna och resten av företaget!
Om Ticket
Ticket är Nordens största privatresebyråkedja. Ticket ägs av det privata investmentbolaget Braganza. Under varumärkena Ticket, AirnGo och Charter så erbjuder vi marknadens bästa utbud av resor från över 400 olika flygbolag, charterbolag, researrangörer, rederier, hotell och hyrbilsföretag. Idag finns Ticket i 10 länder.
Varumärket Ticket har i Sverige och Norge en omnikanalstrategi där försäljningen i 67 butiker, på telefon och online är sammanflätad för att ge kunderna det bästa av två världar – butikernas reserådgivning och service, och nätets tillgänglighet och transparens.
Varumärket Ticket i Danmark och Finland, samt varumärket AirnGo, är renodlade onlineresebyråer för flygresor. AirnGo finns idag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Österrike, Holland, Portugal, Italien och Frankrike.
Varumärkena Charter.se och Charter.no är prisjämförelsesidor där vi hjälper kunderna att hitta och jämföra charter och paketresor.
Jobbar du redan på Ticket?
Hjälp till i rekryteringen och hitta din framtida kollega.