Utvecklingsavdelningen är ca 30 personer som skapar Tickets funktionalitet och driver våra sajter och system. Vi jobbar i små självstyrande produktteam där varje utvecklare får ta stort ansvar för vad och hur vi bygger bästa möjliga lösning för kunden. Vi jobbar helt agilt där teamen väljer mellan scrum och kanban. Ny teknik testar vi ofta och gärna. En del slänger vi annat fastnar. Sånt som vi gillar och använder mycket är mikrotjänster, containers, moln, CI/CD och reactive. Vi har alla åldrar från 20-åringar till 60-åringar vilket ger oss en bra blandning på kollegor att lära från. Vi tror att bästa lösningen kommer från nära samarbete mellan utvecklare och andra experter men håller i övrigt vardagen fri till att koda.
Om Ticket
Ticket är Nordens största privatresebyråkedja. Ticket ägs av det privata investmentbolaget Braganza. Under varumärkena Ticket, AirnGo och Charter så erbjuder vi marknadens bästa utbud av resor från över 400 olika flygbolag, charterbolag, researrangörer, rederier, hotell och hyrbilsföretag. Idag finns Ticket i 10 länder.
Varumärket Ticket har i Sverige och Norge en omnikanalstrategi där försäljningen i 67 butiker, på telefon och online är sammanflätad för att ge kunderna det bästa av två världar – butikernas reserådgivning och service, och nätets tillgänglighet och transparens.
Varumärket Ticket i Danmark och Finland, samt varumärket AirnGo, är renodlade onlineresebyråer för flygresor. AirnGo finns idag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Österrike, Holland, Portugal, Italien och Frankrike.
Varumärkena Charter.se och Charter.no är prisjämförelsesidor där vi hjälper kunderna att hitta och jämföra charter och paketresor.
Jobbar du redan på Ticket?
Hjälp till i rekryteringen och hitta din framtida kollega.